Niels Hansen

Uddannelser:

  • Merkonom (O og I)

  • Ledelse i Servicevirksomheder (CBS)

  • HD Afsætning (SDU)

  • Cand. Merc. Strategi og Ledelse (ASB)

Beskæftigelse:

Ekstern lektor på Handelshøjskolen i Århus og Århus Universitet

Selvstændig konsulent med fokus på forhandlingsteknik, strategi og kompetenceudvikling.

Erfaringsområder:

Undervisning:

Mere end 15 års erfaring som intern underviser indenfor service og kundepleje.

Underviser i forhandlingsteknik for virksomheder og organisationer.

Underviser i "Forhandlingsteknik" og "Organisation" på Handelshøjskolen i Århus.

Underviser i "Forhandlingsdynamik" på Århus Universitet. 

35 år i erhvervslivet:

- heraf godt 20 år som chef i nogle af Danmarks største servicevirksomheder.

Ledelsesansvar for serviceorganisation med mere end 500 medarbejdere samt for landsdækkende serviceorganisation med 75 serviceteknikere, sælgere, administration m.v.

Kunder:

Ansvarlig for organisation med 350 kunder og årlig omsætning på 130 mill. kr. Overordnet ansvar for kundetilfredshed, kontraktforhandling, økonomi m.v.

Kompetenceudvikling:

Igangsat aktiviteter indenfor kompetenceudvikling ved forskellige organisationer som rådgivningsvirksomhed og teater.

Været chef for Lederaspirantholdet i stor Dansk servicevirksomhed.

Gennemført salgs- og servicetræningsprojekt samt kvalitetsstyringssystemet TQM i serviceorganisation.

Gennemført over 1000 interviews for ansøgere til niveauer fra produktionsmedarbejder til chefniveau. 

Uddannet og erfaren bedømmer ved Assessmentcentre (personaleudvælgelse).

Autoriseret bruger af testværktøjerne Analyzer og BIG Five (personprofiler) samt Compass 360° Feedback (kompetenceafklaring).